Portál určený zdravotníckym pracovníkom, právnikom a zamestnancom štátnych a verejných inštitúcií

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Komunikácia


Chybná komunikácia v nemocniciach komplikuje starostlivosť o starších pacientov

Výskum uskutočnený od januára 2011 do augusta 2013 v prostredí anglických nemocníc sa zameral na komunikáciu medzi jednotlivými stupňami zamestnancov, od pracovníkov v prvej línii – lekárov, zdravotných sestier, cez stredný manažment riadenia, až ...

Zlepšenie komunikácie zvýši bezpečnosť a spokojnosť pacientov

Americká nezisková organizácia The Joint Commission, ktorá sa zaoberá problematikou zdravotníctva, preskúmala databázu liečebných pochybení zaznamenaných v USA v posledných rokoch. Za hlavnú príčinu týchto chýb pri vykonávaní zdravotnej starostliv...

Komunikácia lekára s onkologickým pacientom ovplyvňujúca dodržiavanie liečebného režimu

V článku hodnotíme výskum uvedenej problematiky, ktorý prebiehal na Otorinolaryngologickej klinike vo Fakultnej nemocnici s poliklinikou s. Cyrila a Metoda v Petržalke v rokoch 2008 a 2009.

Komunikácia v zdravotníctve a nemocničný ombudsman

Na efektívne fungovanie manažmentu v zdravotníckom zariadení je, pri akomkoľvek zásahu v oblasti zdravia, potrebná spolupráca všetkých profesií účastných pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti. V článku sa budeme bližšie zaoberať manažmentom a ...

Nemocničný ombudsman ako expert komunikácie zameranej na riešenie

Uplatňovanie mediácie v zdravotníctve zlepšuje komunikáciu s pacientmi, predchádza a zamedzuje konfliktom, zavádza vertikálnu komunikáciu medzi vedením zdravotníckych zariadení a zamestnancami, ako aj horizontálnu komunikáciu medzi samotnými zames...

Informovaný súhlas pacienta v zdravotníckych zariadeniach (I.)

Informovaný súhlas tvorí v procese liečby základný komunikačný kanál medzi pacientom a ošetrujúcim zdravotníckym pracovníkom a zapája pacienta do procesu diagnostiky a liečby. V čase narastajúceho počtu súdnych sporov je informovaný súhlas pacient...

Zisťovanie anamnézy pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti dieťaťu

Poskytovanie zdravotnej starostlivosti dieťaťu vykazuje v mnohých ohľadoch veľmi špecifické znaky. Špecifický charakter je daný predovšetkým vekom dieťaťa, jeho rozumovou vyspelosťou a od toho odvodenou schopnosťou verbálne komunikovať. Komunikáci...

Povinná elektronická komunikácia vo verejnom obstarávaní od 19. októbra 2018

Dátum 19. október 2018 predstavuje revolúciu v slovenskom verejnom obstarávaní. Od uvedeného dátumu musí všetka komunikácia medzi záujemcami, resp. uchádzačmi na jednej strane a verejnými obstarávateľmi na druhej strane prebiehať elektronicky. V t...

Ako sa (právne) brániť voči agresívnemu a nespolupracujúcemu pacientovi?

Poskytovanie zdravotnej starostlivosti (žiaľ) ponúka celé spektrum situácií, v ktorých oproti zdravotníckemu pracovníkovi stojí pacient neschopný konštruktívnej komunikácie.

Rómska mediácia v zdravotníctve

Jednou z kľúčových výziev interkultúrnej mediácie v zdravotníctve je práca s rómskou menšinou. Pokiaľ sme doteraz v rámci mediácie s inými kultúrami, etnikami či religiozitami hovorili o zahraničných pracovníkoch, turistoch, resp. o cudzincoch – r...

Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Seriály