Vyhľadávanie v online časopise
Online časopis
Správna komunikácia vedie k lepšej starostlivosti o pacienta
Dátum: Rubrika: Ekonomika a manažment
Zdravotná starostlivosť je zložitý komplex činností, pri ktorých je dôležité rešpektovať aj pacienta ako jedinečnú individualitu. Pre každého zdravotníckeho pracovníka je dôležité vnímať, že práve pacient a jeho spokojnosť musí byť každodenným cieľom jeho snaženia. Zdravotníctvo má pacientovi pomáhať v jeho ťažkostiach a problémoch, a taktiež podporovať jeho zodpovedné správanie pri predchádzaní ochoreniam. Poskytovanie zdravotnej starostlivosti, ktorá sa zameriava na pacienta, vyžaduje od zdravotníckych pracovníkov porozumenie, že rôzne klinické situácie, ktoré pri práci s pacientom nastanú, si vyžadujú rôzne komunikačné prístupy.
Úspešné vykonávanie zdravotnej starostlivosti o pacienta vyžaduje v súčasnosti od zdravotníckeho pracovníka, aby plne rešpektoval pacienta ako autonómneho jedinca a dokázal potlačiť prirodzenú snahu o svoje dominantné postavenie vzhľadom na odborné a profesijné vedomosti, ktorými disponuje. Takto zameraná starostlivosť je spojená so zlepšením starostlivosti o pacientov, zvýšenej spokojnosti a spolupráce pri liečení. Princíp spolupráce pacienta s lekárom vedie podľa niektorých štúdií dokázateľne k zlepšeným klinickým výsledkom. Údaje z prieskumov medzi pacientmi a ďalších špecializovaných výskumov však upozorňujú, že zdravotnícki pracovníci často neberú špecifický pohľad pacienta do úvahy a nie sú schopní a často ani ochotní pozrieť sa na riešenie zdravotných ťažkostí z jeho perspektívy. Dôvodom je, že sú často vystavení rozmanitým situáciám, ktoré pri liečení vzni
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.