Vyhľadávanie v aktualitách
Aktuality
Protidrogové koncerty upozornia stredoškolákov na domáce násilie
Kategória: Spravodajstvo
Druhý ročník protidrogových výchovných koncertov pre žiakov stredných škôl, ktorý organizuje Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) v spolupráci s Policajným zborom SR a Občianskym združením Škola života pod názvom Čo je veľa, to je veľa, je zameraný najmä na domáce násilie a týranie detí.
Žilina 15. júna (TASR) - Druhý ročník protidrogových výchovných koncertov pre žiakov stredných škôl, ktorý organizuje Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) v spolupráci s Policajným zborom SR a Občianskym združením Škola života pod názvom Čo je veľa, to je veľa, je zameraný najmä na domáce násilie a týranie detí. TASR o tom informovala hovorkyňa ŽSK Lenka Záteková.
Koncerty skupín AYA a Arzén podľa nej zdôraznia žiakom v regiónoch Kysúc, Oravy, Turca, Liptova a Horného Považia, že majú právo na život bez bolesti, ponižovania a strachu. „Po skúsenostiach z minulého roka sme sa rozhodli pokračovať v organizovaní koncertov a rozšíriť ich program aj o nové prvky. Okrem autorských piesní, zameraných na protidrogovú tematiku a domáce násilie, doplnia koncert aktívne prezentácie, videoprojekcia a hovorené slovo. Na podujatiach sa zúčastní viac ako 3500 študentov,“ uviedla riaditeľka odboru školstva Úradu ŽSK Dana Mažgútová.
„Šikanovanie, násilie a agresivita sa v spoločnosti neustále rozrastajú. Významným spôsobom ako riešiť tento problém je priznať si jeho existenciu a riešiť situácie, ktorým musia deti čeliť v škole a dokonca aj v domácom prostredí, ktoré by pre ne malo byť tým najbezpečnejším miestom. ŽSK sa snaží aktívne podporovať organizovanie podujatí a projektov, ktoré sú zamerané na predchádzanie týmto negatívnym javom, pretože sa snažíme chrániť naše deti a občanov,“ povedal predseda ŽSK Juraj Blanár s tým, že tohtoročné výchovné koncerty podporil samosprávny kraj čiastkou 3300 eur.
Pripomenul, že ŽSK poskytuje počas roka pre občanov a rodiny v krízových situáciách sociálnu pomoc aj v desiatich poradenských centrách. „Naše poradne poskytujú služby úplne zadarmo a fungujú na báze sieťovania. Stačí, aby občan zaklopal na jedny dvere a tam sa oňho postarajú bez toho, aby si ho poradcovia iba pohadzovali medzi sebou. Občania sa môžu obrátiť o radu alebo konkrétnu pomoc na zamestnancov telefonicky, e-mailom alebo prísť osobne do miesta sídla poskytovateľa sociálnych služieb,“ uzatvoril Blanár.
Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.
Archív článkov
Aktuality
Inovatívny systém ePN prekročil významný míľnik v digitalizácii práceneschopnosti
Sociálna poisťovňa
Finančná podpora pre agentúry domácej ošetrovateľskej starostlivosti
Ministerstvo zdravotníctva SR