Portál určený zdravotníckym pracovníkom, právnikom a zamestnancom štátnych a verejných inštitúcií

Online časopis

Reklamácia v ambulancii

Dátum: Rubrika: Poradňa

Aké sú možnosti reklamácie poskytnutej zdravotnej starostlivosti u všeobecného lekára?

Reklamácia poskytnutej zdravotnej starostlivosti je zložitou, i keď nesporne aktuálnou otázkou, ktorá súvisí s problematikou určenia povahy vzťahu medzi pacientom a poskytovateľom. Ako väčšina súčasných autorov som toho názoru, že ide o súkromnoprávny vzťah. Na druhej strane je ale potrebné vziať do úvahy, že povaha realizovanej činnosti, t. j. poskytovania zdravotnej starostlivosti, je špecifická s osobitnými nárokmi na poskytovateľov – „vykonávateľov tejto činnosti“, ako aj materiál, výrobky či liečivá, ktoré sa pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti využívajú. Preto je regulovaná radom špeciálnych verejnoprávnych právnych predpisov (zákon o zdravotnej starostlivosti, zákon o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zákon o liekoch...). Ďalšou podstatnou odlišnosťou od „bežných“ súkromnoprávnych vzťahov je fakt, že úhrada za poskytnutú zdravotnú starostlivosti sa vo väčšine prípadov neposkytuje priamo, ale prostredníctvom zdravotných poisťovní.

Z tohto dôvodu sa domnievam, že j

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Seriály