Portál určený zdravotníckym pracovníkom, právnikom a zamestnancom štátnych a verejných inštitúcií

Online časopis

Pacient nespolupracujúci so zdravotníckym pracovníkom

Dátum: Rubrika: Poradňa

Ako postupovať v prípade, ak pacient, ktorý prišiel iba na preventívnu prehliadku s laboratórnymi výsledkami, následne však nepríde pre hotový nález, nedvíha telefón a nie je ho možné kontaktovať, prípadne si vedome nechce prevziať nález a zatajuje sa? Ak je nález vážny a je nutné ho liečiť, akú ma lekár ďalšiu povinnosť, koho by mal kontaktovať, prípadne, aký je ďalší správny postup?

V zdravotníckej praxi sa nezriedka stáva, že pacient pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti s ošetrujúcim zdravotníckym pracovníkom nespolupracuje tak, ako by sa v záujme ochrany jeho zdravia očakávalo. Ošetrujúci zdravotnícky pracovník sa v takýchto prípadoch dostáva do situácie, v ktorej nemôže riadne vykonávať svoju povinnosť postupovať lege artis. Správne sa tak možno pýtať, čo všetko je povinný ošetrujúci zdravotnícky pracovník vykonať, aby sa vyhol zodpovednosti v prípade, ak v riadnom poskytnutí zdravotnej staros

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Seriály