Portál určený zdravotníckym pracovníkom, právnikom a zamestnancom štátnych a verejných inštitúcií

Online časopis

Ochrana súkromia zamestnancov

Dátum: Rubrika: Poradňa

Som zamestnancom súkromného zdravotníckeho zariadenia, ktorého majiteľ, a súčasne riaditeľ pracuje priamo v budove, v ktorej sa poskytuje liečebno-preventívna starostlivosť. Pracujem v ambulancii, ktorá je vybavená príslušným medicínskym zariadením a medicínskymi prístrojmi. V ambulancii mám písací stôl so zásuvkami a domnieval som sa, že si do nich môžem ukladať svoje osobné veci. Je prípustné, aby majiteľ po mojom odchode z práce kontroloval obsah zásuviek, fotil ich a prezentoval personálu? V zásuvkách boli len osobné veci. Dôvodom prezentácie mal byť neporiadok, ktorý je v zásuvke. Aj keď je písací stôl majetkom riaditeľa a majiteľa – odhliadnuc od etického aspektu – má na takého jednanie právo?

Nakoľko ide o vzťah medzi zamestnancom a zamestnávateľom, práva a povinnosti subjektov takéhoto vzťahu sú upravené v zákone č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v z. n. n. p. (ďalej len „Zákonník práce“), v pracovnom poriadku zamestnávateľa, ak ho zamestnávateľ vydal a pracovnej zmluve medzi vami a vašim zamestnávateľom. Vyjadriť sa môžem len z hľadiska Zákonníka práce. Problém, ktorý popisujete, sa týka ochrany súkromia zamestnanca pred zamestnávateľom a jej úpravu nachádzame v Čl. 11 Zákonníka práce, kt

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Seriály