Vyhľadávanie v online časopise
Online časopis
Regulácia marketingu v zdravotníctve zaostáva
Rubrika: Trendy
Aj napriek tomu, že objem prostriedkov investovaných do marketingu v zdravotníctve sa za posledné dve desaťročia zvýšil, dohľad nad jeho praktikami zostáva zo strany regulátorov stále pomerne obmedzený. K podobnému záveru dospeli aj výskumní pracovníci, profesori Steven Woloshin a Lisa Schwartzová z amerického Dartmouth Institute for Health Policy and Clinical Practice v nedávno publikovanom článku v periodiku Journal of American Medical Association (JAMA).
Autori výskumu preskúmali údaje týkajúce sa marketingu farmaceutického priemyslu v zdravotníctve v rokoch 1997 až 2016. Ich výskum sa týkal marketingu pri predaji liekov, informovanosti o chorobách, o možnostiach laboratórnych testov a zdravotných službách pre spotrebiteľov, ale aj marketingu zameraného na zdravotnícky personál. Zistili, že hoci finančný objem marketingových kampaní dramaticky vzrástol z približne 17,7 miliardy USD na 29,9 miliardy USD, ich regulácia sa nijako výrazne nezvýšila.
Marketing v zdravotníctve
Výdavky na zdravotnú starostlivosť v Spojených štátoch amerických sú najvyššie na svete. V roku 2016 dosiahli celkovú výšku 3,3 bilióna USD a tvoria závratných 17,8 % HDP. Na získanie alebo rozšírenie trhového podielu farmaceutické spoločnosti a zdravotnícke organizácie používajú široké množstvo propagačných aktivít, vrátane televíznej a digitálnej reklamy, sociálnych médií, informačných kampaní určených na zvýšenie povedomia o chorobách, ktoré sú zamerané na spotrebiteľov, ako aj marketing zameraný na zdravotnícky personál, spojený s poskytovaním bezplatných vzoriek liekov alebo rôznych konzultácií. Ako uvádza jeden z autorov štúdie Steven Woloshin: „Pretože cieľom marketingu v zdravotníctve je formovať naše vnímanie výhod a nevýhod liekov, liečby a dokonca aj chorôb, môže mať veľmi významný vplyv na zdravotnú starostlivosť a môže dokonca brzd
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.