Vyhľadávanie v online časopise
Online časopis
Falošné správy sa môžu obrátiť proti ich pôvodcom
Rubrika: Trendy
Internetom a ďalšími médiami sa každodenne šíri obrovské množstvo informácií, a tým vzniká aj priestor pre šírenie informácií nepravdivých a zavádzajúcich. Veľa jednotlivcov aj spoločností sa tento priestor snaží využiť na nekalé praktiky voči rôznym inštitúciám, organizáciám a obchodným spoločnostiam. Voči týmto praktikám nie je imúnne ani zdravotníctvo a spoločnosti, ktoré sa pohybujú v tomto odvetví. Šírenie podobných falošných informácií, ba doslova dezinformácií, je v predstavách ich pôvodcov často účinným, jednoduchým, rýchlym a lacným spôsobom, ako očierniť konkurenciu. Pôvodcovia falošných správ dúfajú, že ich počínanie ostane skryté a predovšetkým internet im poskytuje aj anonymitu. Je to však naozaj tak?
Šírenie falošných správ (fake news) sa dnes, žiaľ, nevyhýba ani takej citlivej téme, ako je zdravie ľudí a zdravotníctvo celkovo. Množstvo ľudí si totiž práve v médiách a hlavne na sociálnych sieťach vyhľadáva rôzne informácie o zdraví, liekoch, zdravotných úkonoch a pod. Problém sa tak týka aj spoločností, ktoré podnikajú v segmente zdravotníctva, či už ide o farmaceutické firmy alebo poskytovateľov zdravotníckych služieb. V ére falošných správ menej zásadové obchodné spoločnosti používajú očierňovaciu taktiku na potlačenie svojich konkurentov. Avšak spoločnosti, ktoré šíria falošné správy proti svojim konkurentom, nakoniec môžu tiež zažiť nápor negatívnej publicity a poškodenie reputácie, keď sa ich činnosť prezradí.
Je účinný klamlivý marketing?
Štúdia, ktorá sa zaoberala fungovaním a účinnosťou klamlivého marketingu, bola nedávno zverejnená v online vydaní časopisu Journal of Business Ethics. Štúdiu vypracovali výskumníci z kanadskej Sauder School of Business na University of British Columbia
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.